Dette er juryen som skal kåre Årets Markedsfører. Øverst fra venstre: Kathinka Sommerseth (Konserndirektør Marked, Kommunikasjon og Samfunnsansvar OBOS), Trine Synøve Lie Larsen (kommunikasjonsdirektør, Bufdir), Ida Cecilie Wille (Daglig Leder MFO) og Sverre Vinje (Strategidirektør Carat). Nederst fra venstre: Martine Flatlie (Markedsdirektør Maja.no/Legevisitt, Dag Robert Jerijervi (Redaksjonssjef Kampanje), Kristina Skogen Tangeraas, (Account Director TRY) og Lars Erling Olsen (Juryleder og Professor i markedsføring og Fagansvarlig, Handelshøyskolen BI)
Dette er juryen som skal kåre Årets Markedsfører. Øverst fra venstre: Kathinka Sommerseth (Konserndirektør Marked, Kommunikasjon og Samfunnsansvar OBOS), Trine Synøve Lie Larsen (kommunikasjonsdirektør, Bufdir), Ida Cecilie Wille (Daglig Leder MFO) og Sverre Vinje (Strategidirektør Carat). Nederst fra venstre: Martine Flatlie (Markedsdirektør Maja.no/Legevisitt, Dag Robert Jerijervi (Redaksjonssjef Kampanje), Kristina Skogen Tangeraas, (Account Director TRY) og Lars Erling Olsen (Juryleder og Professor i markedsføring og Fagansvarlig, Handelshøyskolen BI)

Her er gjengen som skal kåre Årets Markedsfører 2022

Har en million kroner i synlighet å dele ut.

Publisert

– Jeg håper å se mange innsendinger hvor merkevarene har gjort en systematisk jobb med å hente inn innsikt, utviklet en tydelig strategi og kunne vise gode effekter av å levere på strategien. Og er det en liten dose kreativitet for å løse utfordringen deres er det et ekstra pluss, det sier juryleder Lars Erling Olsen i en pressemelding.

Han har fått oppgaven med å lede juryen som skal kåre årets markedsfører i regi av MFO.

Prisen skal fremme faget og anerkjenne teamet av dyktige markedsførere.

Årets Markedsfører har derfor som formål å løfte frem helheten som kreves i arbeidet med å skape vekst for en merkevare. Både markedsavdelingen og byråene tilknyttet vinnercaset får en anerkjennelse i kåringen Årets Markedsfører.

Dette er årets jury

● Lars Erling Olsen (Juryleder og Professor i markedsføring og Fagansvarlig,

Handelshøyskolen BI)

● Ida Cecilie Wille (Daglig Leder MFO)

● Sverre Vinje (Strategidirektør Carat)

● Kathinka Sommerseth (Konserndirektør Marked, Kommunikasjon og Samfunnsansvar OBOS)

● Martine Flatlie (Markedsdirektør Maja.no/Legevisitt)

● Kristina Skogen Tangeraas, (Account Director TRY)

● Dag Robert Jerijervi (Redaksjonssjef Kampanje)

● Trine Synøve Lie Larsen (kommunikasjonsdirektør, Bufdir)

Ida Cecilie Wille, daglig leder i MFO, er selv en del av årets jury og ser frem til å motta søknader fra hele bransjen.

- Vi er opptatt av variasjon og mangfold og premierer de merkevarene som kan vise til godt helhetlig arbeid som har gitt god effekt basert på innsikt og strategi. Årets Markedsfører handler om å oppnå felles målsetninger sammen, og det ønsker vi å anerkjenne, sier Wille.

Prisen deles ut for 23. gang, og de fem siste vinnerne ble Bufdir & Atyp (2021) Tekna (2020), SATS (2019), Thon (2018), Tise (2017).

Målet med Årets Markedsfører er å stimulere til nyskaping, kreativitet og forretningsmessige resultater innen markedsføringsfaget.

Fjorårets vinner Bufdir forteller om gode resultater av premien som er synlighet for en verdi av en million kroner på Schibsteds flater.

– Vi har begrensede budsjetter til kampanjene våre for å motivere flere til å bli fosterhjem, og dette gav oss god eksponering. Vi brukte premien til å løfte opp behovet for fosterhjem, hvor kampanjen førte til en økning i påmeldinger til informasjonsmøter på 34 prosent, forteller Trine Lie Larsen, kommunikasjonsdirektør i Bufdir

Prisen blir delt ut 23. mars.

Powered by Labrador CMS