
Skøyteforbundet med massiv økning – utvider avtale med Baardsen Sport
Eksponeringsverdien til Skøyteforbundets sponsorer økte med 72 prosent i januar. Nå utvides PR-avtalen med Baardsen Sport til å omfatte sponsorarbeid.
– Det er ikke hvem som helst som får lov til å jobbe på vegne av Skøyteforbundet. Før vi kom i kontakt med Joachim Baardsen og Baardsen Sport var vi ikke trygge på den rette aktøren. Nå har vi funnet en samarbeidspartner som ivaretar omdømmet vårt og som leverer resultater, sier generalsekretær Jarle Blindheim i en pressemelding.
Norges Skøyteforbund inngikk i romjulen en avtale med Baardsen Sport med mål om å ta en tydeligere posisjon i mediebildet. PR- og sponsorbyrået har gjennomført en rekke medietiltak i samarbeid med blant annet utøvere, trenere og ledere som har hatt stor effekt.
En måling utført av Sponsor Insight for januar viser en økning i eksponeringsverdi på 72 prosent for Skøyteforbundet sammenlignet med samme måned i fjor.
Utviklingen skyldes større synlighet i media, noe som inkluderer Viaplays TV-satsing på hurtigløp.
– Vi har jobbet målrettet med å øke synligheten og fått bekreftet en stor latent interesse for Skøyteforbundets fantastiske profiler og idretter. Vi er et attraktivt sponsorobjekt og ønsker å realisere vårt fulle potensial. Det er derfor vi har inngått dette samarbeidet med Baardsen Sport. Vi knytter oss til profesjonell kompetanse og øker kapasiteten vår, forteller Blindheim.
Baardsen Sport har levert dokumenterte resultater innen PR og sponsorarbeid siden fjorårets lansering. Byrået sto nylig bak en langvarig avtale mellom OL-gullvinner Solfrid Koanda (26) og en av Norges sterkeste merkevarer, Lerum.
Gründer og daglig leder Joachim Baardsen har en klar strategi for det utvidede samarbeidet med Skøyteforbundet.
– En av våre viktigste oppgaver blir å synliggjøre hvilken verdi et samarbeid med Skøyteforbundet representerer for potensielle partnere. Sammen skal vi sikre bedre rammebetingelser for skøytesporten, sier Baardsen.
Byrået samarbeider med flere av verdens beste idrettsutøvere, samt organisasjoner og merkevarer.
– Skøyteforbundet er en av de mest positive, inkluderende og råeste organisasjonene i Norge. Det er et privilegium å jobbe sammen med både ledelsen og den gylne generasjonen skøyteløpere, sier Baardsen.
Om under en måned har profiler som Ragne Wiklund (24), Sander Eitrem (23) og Peder Kongshaug (23) flere gullmuligheter under VM på hjemmebane i Vikingskipet.
Om ett år er de samme stjernene noen av Norges største favoritter under vinter-OL i Milano og Cortina.