Sarah Bones-Hammervold (i midten) har nylig sluttet seg til MER Marketing-teamet, som ble startet av Kira Halsør og Maria Sørlie tidligere i år.

MER Marketing utvider 
etter TikTok-suksess

Nyansettelser og utvidet tjenestetilbud er resultatet av uventet suksess.

Publisert

Da MER Marketing startet i januar med mål om å bygge et markedsføringsbyrå på 100 dager, var planen å dokumentere hele prosessen i sanntid på TikTok

Serien fikk raskt oppmerksomhet og resulterte i nye kunder.

De hundre dagene er for lengst over, men én siste episode gjenstår. Byrået er etablert, og de har nå ansatt en person – med en til på vei.

Har ikke hatt tid

Maria Sørlie og Kira Halsør har jobbet «dag og natt» for å bygge opp MER Marketing.

– Vi har hatt langt mer å gjøre enn vi trodde da vi startet dette 100-dagersprosjektet. Når vi sier at vi ikke har tid til å dele daglig, er det helt sant. Det har vært en utfordring å balansere kundearbeidet med å holde serien gående, forklarer Sørlie.

Da vi snakket med dem før sommeren, var kapasiteten allerede sprengt, og de var i gang med en rekrutteringsprosess.

Nå er Sarah Bones-Hammervold ansatt som markedsføringskonsulent. Hun fulgte med på TikTok-serien og møtte gründerne på en workshop de arrangerte ved Handelshøyskolen BI, hvor hun studerer digital kommunikasjon og markedsføring.

– Jeg hadde allerede skrevet søknaden, men jeg tenkte at det ville være smart å møte dem personlig og si hei, sier Bones-Hammervold. 

– Det var flere søkere på workshopen, men Sarah skilte seg ut ved å komme bort og introdusere seg selv, legger Sørlie til.

Dette førte til at hun ble invitert til en prøvedag, fulgt av et intervju, hvor hun til slutt sikret seg jobben blant nærmere 40 søkere. 

– Jeg jobbet intenst med en pitch og tenkte: «Denne jobben skal jeg ha», sier Bones-Hammervold og legger til: 

– Jeg ville virkelig jobbe med disse jentene. De imponerte meg så mye på TikTok, og jeg lot meg ikke skremme av at de var nyoppstartet, for de er så profesjonelle i alt de gjør.

Skifter fokus

MER Marketing gjennomfører i disse dager intervjuer for enda en stilling. De ser nå behovet for en spesialist innen betalt annonsering, et felt de tidligere har unngått.

– Betalt annonsering er ikke vår spesialitet, så vi trenger noen som kan komme inn, vise til resultater og jobbe selvstendig, sier Sørlie.

Da KOM24 sist møtte dem, fortalte gründerne at mange ser på betalt annonsering som en nødvendighet, men at de med organisk innhold unngår at seerne føler seg presset på reklame.

– Vi fokuserer på å poste organisk og tilbyr ikke tjenester for betalt annonsering, sa Sørlie den gangen.

Nå opplever de imidlertid at flere av deres eksisterende kunder ønsker å implementere betalt annonsering.

– Det er en no-brainer; vi innså at dette er noe vi må gjøre, sier Halsør.

– Det er bare positivt at vi får utvidet tjenestetilbudet vårt, legger Sørlie til.

Nye kunder og vekst

Med kun én episode igjen av deres 100-dagers utfordring, har de allerede begynt å planlegge en ny TikTok-serie, selv om YouTube også var vurdert.

– Vi kommer nok til å lande på en ny TikTok-serie. Det er der vi har fått mest respons, sier Sørlie og avslutter:

– Med TikTok har vi lagt en litt annen strategi enn de andre byråene. Der andre jakter på kunder, kommer de i stedet til oss fordi vi markedsfører oss selv. 

Bønnesnacksen Wabba, som oppnådde god synlighet på TikTok, har tidligere vært på kundelisten. 

Blant de faste kundene til MER Marketing finner man New Nordic, Privatmegleren Moss, We Retreat, Byutique, Undorn, Marineservice Oslo og Byuti.

Powered by Labrador CMS