Med et stunt på Oslo S, markerer Specsavers starten på Black Weeks og spiller på sitt velkjente «Skulle gått til Specsavers»-reklamekonsept.

Skulle gått til Specsavers? Feilparkerer på Oslo S i nytt kampanjestunt

Specsavers skaper blikkfang med feilparkert bil på Oslo S – Eli Hagen slenger seg på med selvironi, ganske nøyaktig 23 år etter turen ned slottstrappen!

Publisert Sist oppdatert
Nina Kleppe er administrerende direktør i Specsavers Norge.

Specsavers åpnet årets Black Weeks-kampanje med et kreativt stunt på Oslo S, der de spiller på sitt velkjente reklamekonsept «Skulle gått til Specsavers». 

Med en strategisk plassert, feilparkert bil utenfor stasjonen, har de fått oppmerksomhet blant travle pendlere og tilreisende i hovedstaden.

– Da det åpnet seg en mulighet for å skape ekstra synlighet i bybildet, og kommunisere markedets beste tilbud på briller, så passet det godt inn med vår langsiktige strategi, sier Nina Kleppe, administrerende direktør i Specsavers, til KOM24. 

«Oops! Det gikk litt galt»

Specsavers var opprinnelig spente på hvordan travle forbipasserende ville reagere, men responsen har overgått alle forventninger.

– Folk kommer med morsomme kommentarer til den feilparkerte bilen og tar bilder av det herlige «kaoset» utenfor Oslo S. Så tror vi at dette også vil gi synlighet på sosiale medier, sier hun. 

Eli Hagen har fått med seg kampanjen og lagt ut bilde på sosiale medier med teksten «Oops! Det gikk litt galt da jeg skulle lukeparkere i dag!».

– En klar referanse til da hun fikk en humpete biltur ned slottstrappen, noe som skjedde for ganske nøyaktig 23 år siden. Ikke noe å si på selvironien til Eli i alle fall, sier Kleppe. 

Knallstart på Black Weeks

I tillegg til å øke trafikken til butikk og nettside, ønsker Specsavers å sette fokus på øyehelse.

– Vi har invitert Norges Blindeforbund til å delta i kampanjen, og de har blant annet hatt med valper som skal bli førerhunder. Dette var en stor suksess og har resultert i at de fikk muligheten til å rekruttere flere forverter for de kommende førerhundene, forteller Kleppe.

Norges Blindeforbund deltar i kampanjen, og har stilt med valper som skal bli førerhunder.

Selve konseptet ble utviklet av Specsavers’ kreative team, med støtte fra JCDecaux for gjennomføring og JCP for standsaktiviteter utenfor Oslo S.

– Dette er starten på black weeks som skal gå i fire uker og lede fram til desemberkampanjen vår. Black weeks er en viktig salgsperiode for oss, og lar seg godt kombinere med et overordnet fokus der vi bygger kjennskap til vårt «skulle ha gått til»-konsept, avslutter hun.

Inspirasjonen til den feilparkerte bilen kommer fra tidligere Specsavers-kampanjer i Australia og England. Kampanjen på Oslo S varer til og med lørdag 9. november.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS