Mediebyråforeningen tar over Young Lions Digital
Tar over etter INMA som tidligere har vært i førersetet for den samme kategorien.
I juni hvert år samles den internasjonale reklamebransjen i Cannes og samtidig arrangeres også konkurransen Young Lions, som har til formål å løfte frem og utfordre unge talenter i bransjen.
Mediebyråforeningen samarbeider allerede med CAPA Kinoreklame i Norge i Young Lions Media.
Kravene for å være med er at deltakerne må være under 30 år, og jobbe i team på to.
To heldige vinnere får plass i den internasjonale finalen i Cannes.
– Nå gleder vi oss over å også være samarbeidspartner for Young Lions Digital. Dette blir et nytt og spennende område for oss, og vi gleder oss til 2025, sier Camilla Gåre.
Også i CAPA Kinoreklame er de glade for å ha fått Mediebyråforeningen som samarbeidspartner på digital-kategorien.
– Mediebyråforeningen har i mange år vært en god samarbeidspartner for kategorien media, og at de ønsket å ta over digital ser vi som at kategorien blir ført videre i trygge hender. Digital har vært én av de mest populære kategoriene de seneste årene, så vi er glade for at Mediebyråforeningen passer på at kategorien forblir i Norge fremover, sier Julie Broholm Nielsen i CAPA Kinoreklame.
Både CAPA Kinoreklame og Mediebyråforeningen ønsker økt deltakerantall og å vise frem enda flere av de unge talentene i bransjen. Et utvidet samarbeid er en del av denne strategien.
– Vi har som målsetting å øke deltakerantallet på begge kategoriene, både media og digital. Når utlysningen kommer i januar, så håper vi så mange som mulig ønsker å melde seg på. For å få til økt deltakerantall, ønsker vi å øke oppmerksomhet rundt Cannes Lions i Norge, og tirsdag 12. november inviterer vi til en Cannes Lions Roadshow-frokost i samarbeid med CAPA Kinoreklame, sier Camilla Gåre.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no