Slik valgte de å promotere konkurransen: – Vil vekke nysgjerrighet
Ansatte ved en rekke reklamebyråer i Oslo møtte et nytt syn utenfor sine kontorer tirsdag morgen.
Utendørsselskapet Ocean Outdoor hadde tatt markedsføringen for konkurransen Digital Creative Competition ut i gatene, og i løpet av natten har konkurransens logo og oppfordring om å delta blitt krittet inn i asfalten.
– Digital Creative Competition er jo en kreativ idékonkurranse, og vi håper dette stuntet vil vekke nysgjerrighet. Det var et utrolig høyt nivå på fjorårets bidrag, og vi krysser fingrene for at enda flere vil være med på å pushe mulighetsrommet for digital utendørsannonsering i årets konkurranse, sier Sina Rindal Petersen, Markedsansvarlig i Ocean Outdoor, i en pressemelding.
WAL er et av byråene som ble møtt av stuntet. Christian Bernt er Konsulent og co-founder i WAL, samt en av jurymedlemmene i årets DCC, og hadde dette å si om stuntet
– Kult initiativ med kritt-stuntet utenfor jobben i morges. Jeg håper at fjorårets rekorddeltakelse blir slått, og at vi får enda flere bidrag inn i konkurransen.
– En herlig kreativ overraskelse fra DCC Award-gjengen møtte oss ved inngangen i dag. Slike initiativ blir lagt merke til, og vi verdsetter alltid de som tør å tenke utenfor boksen, sier byråleder i PR- og reklamebyrået JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.
Denne uken ble også juryen for årets Digital Creative Competition lansert. Årets jury består av Therese Becke (Daglig leder i POL), Alexander Gjersøe (Kreativ leder i Ring 2), Ricardo Cuilenheim (Strategy director i Dentsu X), Jannicke Josefsson-Ruud (Leder av konsept i Maverix) Einar Karlsen (Nordic Director i Publicis), Christian Bern (Konsulent og co-founder i WAL), Hanne Lill Johnsen, (Markedsdirektør i Finn.no), og Annette Kallevig (Høyskolelektor i digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania).