Tidligere Discovery-topp blir partner og rådgiver i NPG Sport & Communication: – En drømmesignering
Bytter ut konfetti og champagne med brødskiver og leverpostei på Ullevaal: – Forhåpentligvis får jeg brukt hele mitt erfaringsspekter i dette arbeidet.
– NPG Sport & Communication skilte seg ut. De har etablert seg som rådgivningshus og ekspert på et felt svært mange er opptatt av og bryr seg om, nemlig idrett og organisasjoner, profiler og selskaper som opererer i skjæringspunktet mellom det sportslige og det kommersielle, sier Espen Skoland, i en pressemelding.
Han har over 15 års erfaring med kommunikasjon og ledelse, og har de siste fem årene hatt internasjonale lederroller i TV-selskapet Discovery Communications Inc, nå Warner Bros. Discovery.
Bytter ut champagne med brødskiver
– Jeg har brukt de ti siste årene i et stort internasjonalt system, med flinke folk og hyggelige kolleger. Nå skal jeg jobbe med noen av de mest respekterte rådgiverne i bransjen, og bytte ut konfetti og champagne med brødskiver og leverpostei nær gressmatta på Ullevaal. Det gleder en jærbu. Forhåpentligvis får jeg brukt hele mitt erfaringsspekter i dette arbeidet.
Den tidligere Discovery-toppen kommer sist fra rollen som SVP (senior vice president) Communication for Europa, Midtøsten og Afrika i Discovery. Og har hatt lederansvaret for Discoverys kontor i Norge, samt redaktøransvaret for TVNorge. I tillegg har han hatt redaksjonelt ansvar for både OL og Eliteserien og flere TV- og underholdningsprogrammer.
Noe av det som fristet med rollen som rådgiver i NPG Sport & Communication, er selskapets ambisjon om å vokse, og i større grad kunne tilby rådgivningstjenester til andre bransjer.
– Det skal jeg prøve å bidra til, sier han.
– En drømmesignering
Før Skoland var innom TVNorge og Discovery, var han konsulent i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden. Kiese.
– Dette er kort og godt en drømmesignering. Espen er ett av de beste kommunikasjonshodene i bransjen med betydelig strategisk og operativ erfaring, sier administrerende direktør og partner i NPG Sport & Communication, Svein Graff.
Og legger til at kombinasjonen av både ledererfaring og internasjonal fartstid, er en mangelvare i bransjen.
– Han kunne velge og vrake blant spennende tilbud. Derfor er vi superfornøyd med at han blir en del av laget vårt og skal lede arbeidet med å tilby kommunikasjonstjenester og strategisk rådgivning til idrett og næringslivskunder.
NPG er et fullservicebyrå for sport og næringsliv som tilbyr tjenester innen event og utstillinger, spons, produksjon og kommunikasjon. NPGs to nye avdelinger for sport og kommunikasjon lokaliseres fra april på Ullevaal Stadion med eget TV-studio. På kundelista er idrettsutøvere, særforbund og selskaper fra en rekke ulike bransjer.