Kristin Pålsrud, ansvarlig for merkevare og kommunikasjon i Norsk Tipping, sammen med Mikael Lien, som skal produsere innhold for selskapets sosiale medier ut februar 2025.

TikTokeren skal lage SoMe-innhold for Norsk Tipping

– Når en av Norges største merkevarer spør meg om å lage innhold for dem, føler jeg at jeg har gjort noe riktig, sier Mikael Lien.

Publisert

Mikael Lien har i flere år underholdt sin følgerskare med videoer på TikTok, hvor han i dag har over 100.000 følgere.

Nå skal han produsere innhold for Norsk Tipping på sosiale medier ut februar 2025.

– Mikael skal hjelpe oss med å lage innhold til sosiale medier fram til «Drømmeduoen» er på plass, forklarer Kristin Pålsrud, ansvarlig for merkevare og kommunikasjon i Norsk Tipping.

Fra casting til engasjement

Drømmeduoen er en sentral del av Norsk Tippings nye satsing på unge voksne i alderen 19–25 år

Gjennom et traineeprogram ønsker selskapet å rekruttere to personer til å produsere kreativt innhold på sosiale medier. Søknadsprosessen for disse stillingene pågår, men i mellomtiden har Norsk Tipping hentet inn Lien for å holde hjulene i gang.

Valget falt på Lien etter at han imponerte Norsk Tipping med en video han sendte inn til et annet prosjekt for over ett år siden. Selv om han ikke fikk oppdraget den gang, ble han lagt merke til.

– Vi likte videoen veldig godt og bestemte oss for å følge med på hva han gjorde videre. Da vi trengte en midlertidig løsning for å produsere innhold, kom vi på ham og tok kontakt, forteller Pålsrud.

Lien er stolt over å representere Norsk Tipping, særlig fordi selskapet holder til i Hamar, like ved hjembyen hans, Brumunddal.

– Det føles som en intern forfremmelse. Å få representere en lokal institusjon som betyr så mye for området, er veldig stas, sier Lien og legger til:

– Jeg lager massevis av innhold for mine egne kanaler, men når en av Norges største merkevarer spør meg om å lage innhold for dem, føler jeg at jeg har gjort noe riktig.

Ikke på TikTok – enda

Selv om Lien har skapt virale konsepter på TikTok, vil ikke Norsk Tipping bruke denne plattformen i første omgang. Innholdet vil primært publiseres på Instagram og Snapchat.

– Vi har valgt å holde oss unna TikTok foreløpig, blant annet på grunn av retningslinjer og for å sikre at vi ikke viser innholdet vårt til personer under 18 år, sier Pålsrud.

Lien ser fram til å engasjere målgruppen gjennom kreativt og underholdende innhold.

– Hvis jeg har det gøy når jeg lager innhold, blir det som regel gøy å se på også. Jeg har frihet til å være meg selv, men jobber innenfor Norsk Tippings verdier, sier han.

Samtidig fortsetter jakten på de to unge talentene som skal fylle trainee-stillingene i Norsk Tipping. «Drømmeduoen» skal etter planen starte i januar 2025 og ta over ansvaret for innholdsproduksjonen.

– Vi er glade for å ha Mikael med oss mens vi jobber videre med å finne de rette kandidatene til trainee-stillingene, sier Pålsrud.

For Lien er dette en stor mulighet:

– Jeg ser fram til å komme i gang og bidra til å gjøre Norsk Tipping mer relevant for en yngre målgruppe. Det er en stor mulighet, og jeg gleder meg til utfordringen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS