
#Påskepraten
– Jeg ler hver eneste dag på jobb. Morsommere enn det blir det vel ikke
TRYs nye reklamesjef Hanan Jahr er inhabil, men entusiastisk: Hun mener Zalo-kampanjen viser hva som skjer når kreativitet møter selvtillit. I påskepraten snakker hun også om hvorfor godis og fri er et perfekt konsept – og hva som gjør jobbhverdagen i TRY så morsom.
KOM24 har stilt noen få spørsmål til folk i reklame- og kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre i påsken, hva de anbefaler å kose seg med – og hva som er det morsomste de har opplevd på jobb.
I dag er det Hanan Jahr, ny reklamesjef i TRY, som svarer i påskepraten.
– Hva skal du gjøre denne påsken?
– Jeg er helt ferdig med vinter og snø for denne gang. Det blir derfor bypåske i år med min samboer og våre to barn (4 og 7 år). Ferien starter i Göteborg og avsluttes i Oslo. Krysser fingrene for sol og varme.
– Hvilke serier vil du anbefale andre å se på i påsken?
– Det har ikke vært mye tid til serier i det siste, må jeg innrømme. Jeg eeelsker britisk krim. Liker at de tar seg tid til å bygge karakterer. Jeg anbefaler klassikere som Hinterland, Luther, Happy Valley og Line of Duty.
– I påsken planlegger jeg å se nye sesonger av Nedgravde hemmeligheter og Shetland. Og selvfølgelig litt norsk krim med den nye Wisting.
– Hva synes du er det beste med påsken?
– Fri og godis! Det er et konsept jeg liker godt og setter pris på.
– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?
– Det har vært mye å glede seg over på jobb i det siste halvåret. Årets byrå 22. år på rad, bra uttelling på Gullblyanten – for å nevne noen høydepunkter.
– Men det aller morsomste jeg opplever er i hverdagen med verdens beste gjeng i Try. Jeg ler hver eneste dag på jobb; opptil flere ganger daglig. Morsommere enn det blir det vel ikke.
– Hvordan vil du karakterisere reklameåret så langt?
– Til tross for at året så langt har vært preget av mye usikkerhet og forsiktighet, så byr reklameåret så langt på mye optimisme. Etter et par år med mye fokus på taktisk og kortsiktig markedsføring, er det gledelig å se et skifte mot en mer balansert tilnærming.
– Det er i tøffe tider merkevarer bør kapitalisere på sin styrke og posisjon for å maksimere effekten og avkastningen. Det er deilig å se stadig flere jobber som oser kreativitet, viser selvtillit og setter merkevaren i sentrum.
– Hva opplever du at folk i bransjen snakker mye om, og er det noe du mener fortjener mer oppmerksomhet?
– Akkurat nå er vel Zalo-kampanjen bransjens største snakkis. Det synes jeg er gøy og velfortjent (jeg er selvfølgelig inhabil her). Stjerneeksempel på magien som kan skapes når merkevarer har både god selvinnsikt og selvtillit. En etterlengtet magi.
– Usikre tider, komplekst mediebilde, og en hel bransje som lurer på hvordan vi skal ta oss bedre betalt for kreativitet. Vi bør derfor fremsnakke og gi mer kred og oppmerksomhet til annonsører og merkevarer som byr på seg selv og tørr å satse på kreativitet og god kommunikasjon. Det vil inspirere og trygge flere til å gjøre det samme. Det kommer vi alle til å tjene på.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no