Stills fra den nye kampanjen «USNAKKA».

JCP PRAD og Røde Kors med ny kampanje: – Målet er å senke terskelen for å ta en prat

Filmserien «USNAKKA» tar opp sårbare ungdomstemaer.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I en serie med filmer med navnet «USNAKKA» skildres miljøet i en fiktiv vennegjeng og utfordringer de flere av dem kjenner på, som kroppspress, ensomhet og krangel i familien. Alle har noe de tenker på som kanskje hadde vært godt å prate med noen om.

– Vi vet at mange ungdommer kjenner på usikkerhet og bærer på vonde følelser inni seg hver dag. Da kan det være godt å snakke eller chatte med en fra Kors på Halsen. Målet vårt med kampanjen er å senke terskelen for å ta en prat og lufte tankene, sier byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.

Ofte stilte spørsmål

Hensikten med filmene er å øke kjennskapen til Kors på halsen – Røde Kors sin samtaletjeneste for alle opp til 18 år, hvor man kan snakke om hva man vil.

Leder for Kors på halsen, Nelli Kongshaug kan fortelle at historiene i videoene er basert på temaer som barn og unge ofte stiller spørsmål om.

– JCP PRAD har vært flinke på å lytte til erfaringene til våre ansatte og ungdom fra ekspertpanelet i Kors på halsen. Vi er veldig fornøyde med resultatet.

PR- og reklamebyrået har arbeidet fram idéene, og dette er den tredje kampanjen de har utviklet for Røde Kors sin samtaletjeneste Kors på halsen. Sammen med regissør Susanne Falkum Løvik og produksjonsselskapet One Big Happy Family har de laget filmene.

Kampanjen vises på diverse sosiale medier som TikTok og TV.

Powered by Labrador CMS