Fra venstre: Wilhelm Kruse Kielland (CPO & Cofounder), Benjamin Andersen Bekken (CEO & Cofounder), Tiril Hovstein Erikstad (Systemutvikler), Lisa Marie Austad (Systemutvikler), Trond Haugå (COO & Cofounder), Håkon Græsberg (CTO & Cofounder) & Anna Mjønerud Gjestvang (CMO & Cofounder).

Bygger AI-plattform for vekst i sosiale medier: – Mange eldre med litt grå hår rundt omkring

Som en del av studiene har gjengen i WePost laget et omfattende Ai-verktøy.

Publisert

Benjamin Bekken går på entreprenørskolen ved NTNU i Trondheim. Sammen med sine medstudenter har han utviklet plattformen Wepost. Den kan brukes til å generere visuelt og grafisk innhold til sosiale medier. 

– Jeg jobbet i et kommunikasjonsbyrå ved siden av studiene. Ofte er det selve storytellingen som kreatører liker best å jobbe med, men jeg syntes at jeg ofte endte opp med å kjøre kjedelige jobber med klipping og formatering, sier Bekken til KOM24. 

Fikk en idé 

Han tenkte at han gjerne skulle hatt et hjelpemiddel som gjorde deler av jobben enklere. 

Det fantes ikke noe godt verktøy som, ved hjelp av kunstig intelligens, lagde innhold til sosiale medier. 

– Wepost kobler en tekstmodell sammen med storyen til bedriften din. Dermed kan vi generere en mening bak hvert innlegg.

Det skal fungere godt til rekruttering, stillingsutlysninger og andre lignende oppgaver i blant annet Facebook, Instagram og LinkedIn. 

– Framgangsmåten vår er litt unik. Det finnes utrolig mange AI-verktøy i verden nå, og en kan trygt kalle det et AI-kappløp. 

– Vi fikk idéen til dette før selve «boomen». Vi har bygd en arkitektur som kobler ulike AI-modeller sammen. Når noen av disse blir utdatert, forsvinner de av seg selv. Og slik er vi alltid oppdatert.

Sikter høyt 

Wepost er langt fra feilfri enda, sier Bekken. I starten sikter de seg inn på små startups som har fått backing av investorer. Der er det et stort potensial for å få flere kunder, mener han. 

– Vi sikter etter månen. Dette kan passe for alle, men vi tar ett segment om gangen. Etter hvert kan vi oppnå markedsdominans, og framtiden er veldig spennende.

En del av jobben handler om å få folk til å forstå nytten av det de lager. 

– Det er mange eldre med litt grå hår rundt omkring. Men den nye generasjonen tror jeg skjønner hvor effektivt sosiale medier kan brukes i for eksempel employer branding. Vi går for Norden først, deretter Europa og USA, avslutter Bekken.

Powered by Labrador CMS