DNB ble den store vinneren på ANFOs Martech Awards
Stakk av med hele fire gull på tidenes første Martech Awards.
- Vi er så happy, så fornøyde. Vi tenkte jo at dette er en arena hvor det vi har laget kan tå veldig bra. Så det var veldig gøy at det innfridde, sier Pia Svärd, kreativ leder i DNB.
Torsdag var det klart for tidenes første Martech Awards i regi av DNB.
Denne konkurransen hedrer den beste bruken av eksisterende markedsteknologi i kombinasjon med kreativt innhold.
Den store vinneren i årets konkurranse var DNB som stakk av med hele fire gull, i klassene Årets innovasjon, Databasert innsikt, Kundeklubb/lojalitetsklubb og B2C.
- Det er utrolig artig, for det er et av de prosjektene hvor vi har forent veldig mye av kompetansen i DNB. Vi har med oss tech & services, vi har med oss DNB.no-teamet. jurister, compliance og risikofolk, markedsavdelingen. Det er gøy å få anerkjennelse for at vi har dradd det lasset sammen, sier Kristian Stensheim Blixhavn, forretningsanalytiker og produkteier for Ditt økonomiske DNA i DNB.
Både Blixhavn og Svärd sier at dette er et av de større prosjektene i DNB de har vært med på og på de ukentlige oppdateringsmøtene har de vært rundt 40 personer til stede, både internt og ekstern.
Både TRY og søsterselskapet Pol har vært involvert i Ditt økonomiske DNA.
- Dere vant fire priser, hvilken er gjevest?
- Jeg vil si innovasjon. For når vi lagde dette her var det for vi tenkte vi måtte lage noe nytt på digital rådgiving og det var det det ble. Det ble det økonomiske dna-et til DNB. Det henger høyt for meg, sier Svärd.
- Helt enig. Det var den som kriblet, når den var landet var det helt greit, sier Blixhavn.
Svärd sier hun er superhappy og at kvelden kunne ikke ha blitt bedre.
Men hvordan feiere man fire gull? Ikke som man skulle trodd.
- Jeg skal hjem og legge ungen min, sier Blixhavn.
Også Svärd varsler en rolig torsdagskveld i hovedstaden.
- Vi får feire på julebord med resten av gjengen til uka, sier hun.
ANFO MarTech Award arrangeres for første gang i år, og konkurransen er etablert fordi markedsføring og teknologi i stor grad går hånd i hånd. Effektiv markedsføring handler i dag mye om bruk av riktig teknologi på riktig måte. ANFO har nå kåret de beste arbeidene og markedsaktivitetene i bransjen.
Coop, Vipps, Nille og Amnesty var de andre vinnerne i torsdagens prisutdeling.
– Vi er helt overveldet over responsen på ANFO MarTech Awards 2022. Vi mottok 87 caseinnsendelser og det var en jevn fordeling mellom både annonsør og byrå som innsender – dette er fantastisk, spesielt med tanke på at dette er en helt ny konkurranse. Den store mengden case forteller oss at konkurransen oppleves som relevant av alle salgs aktører i bransjen, og det er vi stolte av, sier Fredrik Pettersson, konkurranseansvarlig for MarTech Awards i ANFO.