Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen, og Jan Morten Drange, administrerende direktør i Annonsørforeningen.

Anbudsveilederen slanket kraftig – ANFO-sjefen endelig fornøyd

Kritiserte anbudsveilederen for å være for omfattende – nå sier Jan Morten Drange seg fornøyd med kortversjonen. 

Publisert

Nylig lanserte Mediebyråforeningen en kortversjon av anbudsveilederen for valg av mediebyrå.

Den nye veilederen er kuttet til under 1 000 ord, mens den forrige var på drøye 3 000 ord. 

– Mediebyråforeningen har det siste året gjort et omfattende arbeid med sin anbudsveileder. Det er bra. Når denne nå kom i en kortversjon, ble det enda bedre, sier Jan Morten Drange, administrerende direktør, i en pressemelding. 

Da anbudsveilederen ble klar i september, var ANFO-sjefen kritisk. Han mente den var altfor omfattende og stilte samtidig spørsmål ved punktet om kompensasjon

– Et av de vanskelige punktene i en slik prosess er gjerne kompensasjon eller ikke kompensasjon til deltagerne i finaleheatet. Jobber man ut ifra disse anbefalingene unngår man at denne problemstillingen i det hele tatt kommer opp. Og prosessene blir helt sikkert like bra. Lykke til med gode prosesser og gode valg, sier Drange i dag.

Daglig leder Camilla Gåre i Mediebyråforeningen er godt fornøyd med at anbudsveilederen endelig har kommet på plass. Samtidig har det vært mye jobb med å skape en enkel, tilgjengelig og tydelig anbudsveileder.

– Det ligger mye godt arbeid i det å skape denne veilederen. Konstruktive tilbakemeldinger gjorde sitt til at vi laget en kortere versjon. Altså en enkel, praktisk og nyttig guide for både annonsører og mediebyråer, sier Gåre.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS