Fra venstre: Camilla Gåre (Mediebyråforeningen), Benedikte Løvdal (KF) og Jan Morten Drange (ANFO)
Fra venstre: Camilla Gåre (Mediebyråforeningen), Benedikte Løvdal (KF) og Jan Morten Drange (ANFO)

ANFO, KF og Mediebyråforeningen bekrefter pitche-føringer

Bransjeorganisasjonene har møttes, og vil komme med konkrete føringer for pitching og anbud i reklamebransjen.

Publisert Sist oppdatert

Onsdag møttes Kreativt Forum, ANFO Annonsørforeningen og Mediebyråforeningen for å diskutere mulige føringer for pitching og anbudsrunder i reklamesammenheng.

Alle parter bekrefter til KOM24 at de vil komme med noen konkrete forslag.

– Det var et hyggelig og nyttig møte med KF og ANFO, og vi kommer med noen felles anbefalinger, skriver daglig leder i Mediebyråforenignen, Camilla Gåre, i en e-post til KOM24.

– Mediebyråforeningen ønsker å ta på seg et større ansvar, og tilgjengeliggjøre en verktøykasse for å sikre gode anbudsprosesser. Dette vil da være en prosess vi bruker lengre tid på, fortsetter hun.

Den siste tiden har det pågått flere debatter om pitching. 

Mange mener at det tas for lite hensyn til byråene i anbudsprosessene, og at mange risikerer å legge inn mye tid og ressurser for å sitte igjen med svært lite dersom de taper kampen om oppdraget.

– Vi hadde et hyggelig møte. Vi tar sikte på å komme opp med en felles anbefaling ganske raskt. I forbindelse med det tar vi fram den anbefalingen KF og ANFO har hatt og moderniserer og tilpasser denne noe, skriver Jan Morten Drange i ANFO i en e-post.

– Det var et bra møte i går, vi er enige om å utvikle et felles sett med anbefalinger og regner med å ha noe konkret å melde innen kort tid, skriver daglig leder i Kreativt Forum, Benedikte Løvdal.

Powered by Labrador CMS