Synlighet begynner høsten med elleve nyansettelser
Har aldri hatt så mange søkere til ledige jobber før.
Synlighet pangstarter høsten med 11 nye ansatte, og styrker ressursene innen sosiale medier, annonsering, rådgivning og SEO.
Det melder byrået selv i en pressemelding.
Byrået melder selv at de aldri har opplevd så stor pågang når de søker etter folk som nå.
Denne gangen hadde de over 200 kandidater å velge blant.
– Vi ser dette i sammenheng med at mange byråer har redusert sin bemanning, kombinert med vår satsning på employer branding. Samtidig er det nok færre relevante stillinger å søke på sammenlignet med foregående år, både for erfarne bransjefolk og for den som er nyutdannet, sier CEO i Synlighet, Arnulf Røkke, i pressemeldingen.
De nyansatte fordeler seg mellom Synlighet sine avdelinger i Trondheim, Bergen, Malmø og Oslo.
– Det er tøffe tider i mange bransjer, og det øker trykket i retning resultatorientert markedsføring, sier Røkke.
De elleve nyansatte er:
Emilie Gran - Spesialist i annonsering og sosiale medier. Gran har en bachelorgrad i digital kommunikasjon og markedsføring, samt erfaring som digital markedsfører fra mediebyrået Octi.
Elias Opsahl - Spesialist i annonsering
Opsahl har en mastergrad i markedsføring fra NHH, samt arbeidserfaring som markedsføringskonsulent fra Universitetet i Bergen.
Sofie Schreiner Lien - Spesialist i annonsering
Lein kommer rett fra skolebenken i London med en bachelorgrad i International Management fra BI og Kingston University.
Thea Madeleine Skoug - Spesialist i annonsering
Skoug har jobbet med performance siden 2012 bla i Dentsu/iProspect, og har omfattende erfaring med kjøpte medier. Etter to år i Boots Apotek, har hun returnert til Synlighet.
Manne Högström - Spesialist i SEO
Högström har over 14 års erfaring med SEO fra blant annet Prisjakt, og forlater nå SEO-byrået Klikko Danmark for å starte i Synlighet. Han har mastergrad innen arkeologi, og driver egen fagpodkast for SEO/innhold.
Sara Vu - Spesialist i annonsering
Vu har over ti års erfaring med kjøpte medier. Hun har bred kompetanse fra stillinger som e-com manager i både Telenor og Jernia, og kommer til Synlighet fra Norce Commerce.
Emily Brewer - Spesialist i innhold og sosiale medier
Brewer kommer rett fra skolebenken med en mastergrad i medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi fra NTNU. Hun har erfaring fra Kravia og som markedsføringsansvarlig i flyttebyrået Studbud.
Sofie Sunde Bjørkly - Spesialist i annonsering
Bjørkly har en mastergrad i strategic marketing management fra BI. Hennes arbeidserfaring omfatter blant annet fartstid fra Publicis Starcom. Sofie kommer til Synlighet etter to år i Schibsted.
Hedda Ingeborgvik - Spesialist i SEO og innhold
Ingeborgvik har ti års erfaring med merkevarebygging, kommunikasjon og digital synlighet. Allerede i 2013 fikk hun en Vixen-award for beste inspirasjonsblogg. Etter to år i Bennett reklamebyrå, skal hun framover styrke SEO-teamet i Synlighet.
Andreas Thoeneie - Spesialist i SEO og innhold
Thoenie har en bachelorgrad i kommunikasjon og markedsføring fra BI. Han tar med seg solid kompetanse om CRM/kundeklubb fra sin tid i Elkjøp, og skal nå styrke Synlighet sitt SEO-team.
Elias Bruholt - Rådgiver, Digital strategi
Bruholt har en bachelorgrad fra Hult Business School i London, og mer enn ti års erfaring fra digital forretningsutvikling og kommersialisering, blant annet fra Canon Norge. Elias trer inn i stillingen som rådgiver i Synlighet etter to år som salgssjef i markedsføringsbyrået Malejo AS.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no