TRY og Flytoget suser inn til Sølvfisken-seier
Flytogets reklamefilm «Tømmerrenna» har gitt TRY Sølvfisken for november. Som en del av Flytogets nye profilkampanje fremhever filmen deres posisjon som den raskeste veien til Oslo Lufthavn.
Fart og feriefølelse i kombinasjon er utgangspunktet for Flytogets nye profilkampanje.
Den 60 sekunder lange filmen viser en gigantisk tømmerrenne i hjertet av Oslo som en metafor for Flytogets hastighet og effektivitet.
Samtidig balanserer den lekenhet og presisjon, noe som har imponert både juryen og publikum.
Se filmen lenger ned i saken.
Jurybegrunnelsen:
«Novembervinneren er en imponerende og grandios reklamefilm, med et rikt og morsomt persongalleri. Filmen scorer ikke bare høyt på underholdning, fart og spenning fra første til siste sekund – men oppleves også som en strategisk match med merkevaren og det som skal kommuniseres: At Flytoget er raskeste vei til flyplassen.
Juryen synes også det er et finurlig grep å bruke nettopp tømmerrenna til å kommunisere dette. Som prikken over i'en har filmen også fått med B2B-målgruppa!
Gratulerer til TRY og Flytoget med sølvfisken i november!»
Det er TRY Reklamebyrå og det kreative teamet Caroline Riis og Eirik Sørensen som står bak. De sier de har jaktet på ideer som dyrker magien i merkevaren.
Dette ble TRYs andre sølvfisk, etter at de tidligere i år kommenterte Morgensterns sterke dominans.
– Vi får vel skjerpe oss og sørge for at vi også vinner noen Sølvfisker i år, så vi kan hevde oss i kampen om Gullfisken, uttalte Kjetil Try tidligere i år.