Vipps stakk av med seieren i Årets Markedsfører 2022. Leder marked og merkevare Lars Istre og strategisk markedshode Hanne Danielsen, under case-presentasjonen torsdag.

Vipps så ble de kåret til Årets Markedsfører

Fokuserte på svakheter for å skape vekst: – Vi kan ikke hvile på laurbærene når visjonen vår fremover er å bli verdens høyest elskede digitale lommebok.

Publisert Sist oppdatert

(CHRISTIANIA TEATER, OSLO): Torsdag samlet MFO (Markesføringsforeningen i Oslo) store deler av den norske markedsføringsbranjen til kåringen av Årets Markedsfører. Dette er den 23. gangen prisen deles ut, og i år sto det mellom de fire finalistene Vipps, OBOS, Amnesty og Rørosmeieriet.

Til slutt var det Vipps som kan smykke seg med tittelen «Årets Markedsfører 2022», og en million annonsekroner i premie til bruk hos Schibsted.

– Det er veldig, veldig, veldig, veldig gøy, sier leder marked og merkevare Lars Istre, til KOM24.

Og legger til at dette er en lagseier.

– Jeg er sjukt stolt av hele gjengen i Vipps og samarbeidspartnerne våre.

– Bare begynnelsen

Sammen med kollega og strategisk markedshode Hanne Danielsen, ga Istre et innblikk i hvordan selskapet som har blitt kåret til Norges best likte merkevare tre år på rad, og er med i lomma på 4,3 millioner nordmenn daglig – fortsatt går i underskudd.

Duoen forklarte hvordan selskapet med systematisk og innsiktsdrevet markedsarbeid har bidratt til vekst for Vipps, og hvordan dette er starten på et bredere posisjoneringsarbeid.

– Å fokusere på den sterke merkevarens svake sider har vært absolutt nødvendig for å skape videre vekst for Vipps. Vi kan ikke hvile på laurbærene og være fornøyde med å være mest kjent for vippsing mellom venner når visjonen vår fremover er å bli verdens høyest elskede digitale lommebok. Dette er bare begynnelsen og grunnlaget for en fantastisk reise fremover!

– Solid i alle ledd

Årets Markedsfører representerer det beste markedsføringsåret 2022 hadde å by på, og de fire finalistene var håndplukket av juryen med juryleder Lars Erling Olsen, i spissen.

– Vinneren er en merkevare mange har et forhold til, og årets vinner har pirket borti svakheter for å finne styrkene sine. De har levert solid håndverk i alle ledd, og viser at man ikke kan hvile på en sterk merkevare, og at den hele tiden må utvikles. Utenfra kan det virke enkelt, men vi vet at det krever mye, sa juryleder Olsen da han avslørte vinneren.

Powered by Labrador CMS