Cobrief-teamet fortsetter veksten. Fra venstre: Audun Wigum (medgründer), Even Dalen (medgründer og CTO), Tellef Tveit (CCO) og Jonas Klafstad (medgründer og CEO).

Cobrief vil revolusjonere anbud vokser uten å hente penger

– Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten. 

Publisert

Det norske anbudsverktøyet Cobrief opplever stor pågang. På litt over ett år har selskapet gått fra fem til nesten 250 kunder, og blant dem finner vi byråer som NoA, Trigger, TRY, Atyp, Morgenstern, Knowit, Spoon, NXT og Minnesota.

– Vi har hatt sterkt fokus på salg og synlighet, og responsen fra byråene har vært svært god. Nå har vi de aller fleste av dem på kundelisten, sier daglig leder Jonas Klafstad til KOM24.

Ifølge Klafstad har konkurransen om offentlige kontrakter aldri vært større. Det har ført til at flere byråer nå aktivt søker etter løsninger som kan effektivisere anbudsprosessen.

Et viktig gjennombrudd kom i fjor sommer da selskapet lanserte en KI-basert skrivemodul.

Selskapet ble startet av seriegründerne Jonas Klafstad, Even Dalen og Audun Wigum Arbo. I januar hentet de inn Tellef Tveit som CCO for å styrke den kommersielle satsingen.

Nå utvider de teamet ytterligere.

– Vi skal ansette tre nye, blant annet en markedssjef som kan hjelpe oss med å nå ut bredere og drive videre vekst, sier Klafstad.

Foreløpig opererer Cobrief ut fra Norge, men flere av kundene har virksomhet på tvers av landegrenser.

– Det finnes et internasjonalt potensial her, og den nye markedssjefen vil også kunne bidra til å utforske disse mulighetene, avslutter Klafstad.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS