Et pakkesel med koffert? Flytogets nye reklame tar et humoristisk oppgjør med tunge reisedager.

Flytoget med ny reklamekampanje: Dropper bagasjen – bokstavelig talt

Nytt tilbud skal gjøre reisen til Oslo lufthavn enklere for passasjerene.

Publisert

– Vårt mål er å gjøre reisen så rask og enkel som mulig, og dette leverer på vår visjon om null stress, sier markedssjef i Flytoget, Lotte Mathilde Queru, i en pressemelding.

Med denne nye tjenesten henter Flytoget bagasjen hjemme hos kundene slik at man slipper å drasse med seg tunge kofferter til - og på - toget.

Kofferten blir levert på flyplassen, og kan hentes på bagasjebåndet ved ankomst på feriedestinasjonen. 

– Etter flere års testing og jobbing, er endelig innovasjonen og bagasjefri reise klar for publikum. Dette har vi gledet oss veldig til, sier Queru.

Flytoget har inngått et samarbeid med Bring som henter bagasjen hjemme hos kunde og frakter den til Oslo lufthavn.

– Sammen fjerner vi stressfaktorer som har vært en naturlig del av det å reise, sier prosjektleder Camilla Asker.

Tjenesten lanseres med en ny reklamekampanje utviklet av TRY Reklamebyrå, som også stod bak Flytogets siste kampanje «Tømmerrenna». 

Det kreative teamet, Caroline Riis og Eirik Sørensen, har også denne gangen brukt humor i løsningen.

– Denne filmen laget vi sammen med Tømmerrenna-filmen i høst, hvor den samme familien her får kjenne på fordelen med å slippe å drasse bagasje med seg til flyplassen, satt litt på spissen, sier det kreative teamet.

Den nye tjenesten kan benyttes av alle som skal ut å fly som reiser fra Oslo lufthavn med SAS, Norwegian, Lufthansa, Widerøe, SWISS eller Sunclass.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS