På TikTok opplever Wee.no at de nå når ut til et publikum som de ellers ikke ville nådd.

TikTok blir en del av Wee.no sin markedsstrategi

– Vi forventet ikke at TikTok skulle være en så effektiv kanal for å nå utstyrs- og maskinkunder, sier markedssjef i Wee.no, Vivian Wee Flatnes.

Publisert

Wee.no, Norges største netthandel innen utstyr og maskiner, har over de siste tre årene testet ut TikTok som en kanal for å nå sine målgrupper. 

Ifølge markedssjef Vivian Wee Flatnes var dette i utgangspunktet ikke ansett som en relevant plattform, men testprosjektet har vist det motsatte.

– TikTok har noe overraskende vist seg å være en effektiv kanal å bygge merkevare også i vår bransje, forteller Vivian Wee Flatnes, markedssjef i Wee.no, i en pressemelding. 

Mer effektivt enn ventet

I bransjesammenheng er nok denne satsingen temmelig unik, mener markedssjefen i Wee.no, Vivian Wee Flatnes.

Enkelte videoer har nådd over 200 000 visninger, og tall fra TikTok viser at 57 prosent av følgerne er menn, hvorav en betydelig andel er over 35 år – en demografi som er relevant for selskapet.

Som følge av de positive resultatene, har Wee.no besluttet å øke innholdsproduksjonen på TikTok og gjøre plattformen til en integrert del av selskapets markeds- og kommunikasjonsstrategi.

Flatnes påpeker at selv om TikTok ikke fungerer som en salgsplattform, har de fått tilbakemeldinger om at nye kunder har oppdaget selskapet gjennom deres innhold der.

Når ut til flere

Iris Eyfjord Hreidarsdottir, som er fast innholdsprodusent for Wee.no, forteller at TikTok skiller seg fra andre sosiale medier ved å kreve raskt og engasjerende innhold.

– Her har du under to sekunder på å vekke seerens interesse, ellers velges videoen bort. Dermed stilles det helt andre krav til innhold og tempo, forklarer hun.

Egenproduserte musikkvideoer med bygdehits, der ansatte medvirker, er et eksempel på innhold som har skapt mye engasjement for Wee.no. Men også stuntreportasjer og quiz’er vekker interesse.

– Det mest populære innholdet spiller på humor, trender og musikkrelaterte innslag. Rask historiefortelling er essensielt, og innholdet bør være bransjerelevant. Vi har brukt kanalen til å gjøre seerne kjent med mange av medarbeiderne i Wee.no, og noen har blitt «kjendiser» på kanalen nærmest over natten, forteller Hreidarsdottir.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS