Vipps ruller ut en storstilt kampanje med et tydelig budskap: Husk å glemme lommeboka – nå kan du tæppe rett fra mobilen med deres nye løsning.

Vipps farger Norge oransje med sin største kampanje noensinne

Markerer lanseringen av tæpping med reklame som skal utfordre globale giganter som Apple og Google.

Publisert

Nå kan du bruke Vipps til å tæppe når du betaler i butikken! Vipps er de første i verden til å lansere en alternativ løsning til Apple Pay på iPhone.

Løsningen lanseres i disse dager med en stor kampanje der Vipps fokuserer på en situasjon mange vil kjenne seg igjen i. 

Se reklamefilmene lenger ned i saken.

Det er TRY som står bak kampanjen, produsert av Pravda med Morten Borgestad på regi. 

Kreatørkvartetten Eirik Sørensen, Caroline Riis, Preben Moan og Camilla Bjørnhaug har alle samarbeidet om de kreative løsningene som fremover skal få nordmenn flest til å endre handlevanene sine.

– Dette var et skikkelig gøyalt oppdrag! Vipps er en tjeneste nordmenn er veldig glad i, og med denne lanseringen gjør Vipps livet til folk enda enklere. Mange av kreatørene hos oss klødde i fingrene etter å bidra inn i idéarbeidet, så det har vært flere involvert. Kampanjen som nå lanseres er dermed et resultat av mye engasjement i den kreative avdelingen, forteller de.

Markedsdirektør i Vipps, Lars Istre, gleder seg til en av de viktigste lanseringene på lenge: 

– Vi har fått posisjonen vår ved å være trofaste mot den vi er og DNA-et vårt – forenkling. Nå gjør vi det igjen med en løsning som gjør at du slipper å ta med lommeboka, og faktisk kan bruke Vipps uten å åpne Vipps. Men det er en stor jobb som skal gjøres, for ni år siden endret vi vanene ved å få nordmenn til å gå fra kontonummer til mobilnummer, nå skal vi få dem til å gå fra plastkort til digitale kort.

Markedshode og ansvarlig for tæppe-kampanjen, Eivind Hjermstad-Sollerud, mener Vipps er klar for å vise sin styrke som Norges ledende merkevare. 

– Vi ser fram til en spennende konkurranse med Apple, Google og Samsung, der vi skal utfordre de globale teknologigigantene på deres hjemmebane. Vi kommer til å farge Norge oransje de neste ukene med utendørs reklamer, TV, og digitale kanaler som alle formidler vårt budskap i en oransje drakt.

Prosjektleder i TRY har vært Marte Heiersted og rådgiver har vært Håvar Sesseng.

– Dette er kampen mot verdens sterkeste merkevarer, og for oss på byråsiden er det en drømmeoppgave, sier Håvar Sesseng. For å få fram løsninger nordmenn flest kommer til å legge merke til har det blitt mange samtaler med Vipps og Dentsu i høst, så det er et solid lag som har bidratt fra alle parter. Det skal bli vanskelig å ikke få med seg denne kampanjen, og ikke minst spennende å se hvordan folk tar tjenesten i bruk fremover!

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS