Den første prisen som deles ut er i klassen Årets kampanje overfor studenter, hvor det er AF Gruppen, Trigger og Mvh som stikker av med gullet for kampanjen «Ta jobben min».

Her ser du alle vinnerne på årets Magnet awards!

Totalt 52 bidrag kjempet om gull i seks kategorier.

Publisert Sist oppdatert

(Månefisken, Oslo): Torsdag ettermiddag er det klart for årets utgave av Magnet Awards på Månefisken i Oslo.

Der skal vinnerne av de beste employer branding-kampanjene i Norge det siste året kåres.

Årets kampanje overfor studenter

Den første prisen som deles ut er i klassen Årets kampanje overfor studenter, hvor det er AF Gruppen, Trigger og Mvh som stikker av med gullet for kampanjen «Ta jobben min».

– Det som har vært viktig for oss er å gi studentene svar på det de lurer på. Å jobbe med dere er som å være på Tusenfryd – litt skrekkblandet fryd, men det har vært helt fantastisk. 

Juryen skriver i sin begrunnelse at årets gullvinner har klart å finne opp gullet på nytt:

– Gjennom et sterkt innsiktsdrevet arbeid har de tatt strategiske grep om det store spørsmålet studentene lurer på … «Hva skal jeg egentlig gjøre når jeg begynner å jobbe?». 

– Vinneren klarer å skape en nydelig kobling mellom konkurranseelementet og engasjement rundt reelle problemstillinger. Kreativt løst og en flott produksjon i sosiale medier. Dette treffer målgruppen på en prikk.

Sølvet går til Stendi, Synlighet og Fredrik Fornes for «The Chairman søker assistenter» og bronse til Kongsberg Gruppen ASA og JCP for «Your Extreme». 

Årets helhetlige employer branding

Neste kategori ut er Årets helhetlige employer branding hvor det er Gjensidige, OMD og Anorak som sikrer seg gullet for caset «Ingen er bare det de viser på jobb».

For «Årets helhetlige employer branding» sikrer Gjensidige, OMD og Anorak seg gullet for «Ingen er bare det de viser på jobb».

– Dette selskapet jobber virkelig helhetlig med employer branding. Kommunikasjonen de gjør både eksternt og internt har en tydelig kobling til deres etter hvert godt etablerte EVP, som de også har tilpasset til deres relevante målgrupper, sier juryen i sin begrunnelse.

Sølvet tar KIWI med «Kassevis av muligheter av KIWI». Bak jobben står Alexander Reklamebyrå, Spoon, Trickle, Carat Norge og Trigger.

Bronse får McDonald’s – «Søk jobben 7 av 10 ikke vil ha» med Nord DDB Oslo, Aparent Filmproduksjon, Mokel Management, Wergeland Apenes og OMD Norge.

Årets stillings­annonse

Smidesang & Lyng, Skogen designbyrå, Hallvar Bugge Johnsen, Simen Strøm Braaten, Karianne Teigland og Sigrid Krog Vinge står bak gulljobben for caset «Det omvendte jobbintervjuet».

I klassen Årets stillingsannonse er det Smidesang & Lyng, Skogen designbyrå, Hallvar Bugge Johnsen, Simen Strøm Braaten, Karianne Teigland og Sigrid Krog Vinge som står bak gulljobben for caset «Det omvendte jobbintervjuet».

Hans Petter Stub.

– Hvor lang tid tok det å skrive dette?, spør konferansier, Hans Petter Stub, til Smidesang & Lyng.

– Svaret er at det tok vanvittig mye tid og runder frem og tilbake, men «gud hjelpe» det var verdt det. 

Juryen sier her at vinneren av årets stillingsannonse har innsett sin posisjon i kampen om talentene og snur på det. Det er kandidaten som får plass i førersetet.

På en kreativ og gjennomført måte har de åpnet dørene sine på vidt gap for søkeren. 

Juryen lar seg imponerende av hvor mye informasjon de har klart å få ut innenfor rammen av en stillingsannonse, samtidig som de holder leseren interessert og engasjert underveis.

Sølvet går til Stendi, Synlighet og Fredrik Fornes for «The Chairman søker assistenter» og bronse gikk til NAF for stillingsannonsen «CRM/NAF».

Årets kampanje egne medarbeidere

Brunch vant gull «Årets kampanje egne medarbeidere».

Det er Brunch som vinner gull i klassen Årets kampanje egne medarbeidere for «Byrået som permitterte fredagen».

I sin begrunnelse skriver juryen at vinneren har gjennom denne kampanjen klart å snu en krevende utfordring til en fantastisk mulighet på en kreativ og annerledes måte. 

– Dette er en kampanje vi knapt har sett maken til, dette er employer branding på liv og død!

Her var det Schibsted, Brunch Oslo og All Images som fikk sølv for caset «Schibsted – DIB Crash Course + Toolbox», mens bronse gikk til PwC Norge og All-In for kampanjen «SAMMEN 2023» – en takeover av bygda Voss.

Årets fagperson innen employer branding ble et helt fagnettverk.

Årets fagperson i employer branding

Årets fagperson innen employer branding ble trioen bak Talent Society;  Line Westergaard fra NoA, Ole Kristian Jonsrud og Ingrid Bexrud fra Fremtind.

Det kan du lese mer om her.

Årets kampanje erfarne

Gjensidige, OMD og Anorak med casen «AFK - Away From Keyboard» fikk gull i klassen Årets kampanje erfarne.

Gjensidige, OMD og Anorak vant gull for «Årets kampanje erfarne».

Juryen skriver i sin begrunnelse at årets gullvinner jobber både strukturert, langsiktig og kreativt for å nå sine mål. De fyller ikke bare ledige stillinger som skal fylles, men endrer fordommer for en normalt traust bransje.

Sølv gikk til Avinor, Hyper og Pop film for deres Avinor-case og bronse gikk til Sopra Steria og JCP Prad for deres kampanje mot utviklere. 

Åpen klasse

Gullet i åpen klasse tok Posten Bring og T/A POL hjem.

Siste pris som ble delt ut var i åpen klasse.

Her fikk først Schibsted, Brunch Oslo, All Images og Skogstad & Co bronse for deres «Schibsted – Don’t hire yourself!»

Sølvet gikk til NAF og Anti for deres «Mekke bil».

Gullet var det derimot Posten Bring og T/A POL som fikk for «The Last Overtime Supper».

– Det var først og fremst en fantastisk idé fra POL til å lage en helt unik kandidatopplevelse. Samarbeidet var godt internt, og ikke minst med POL som var viktige idé-pådrivere. 

Hva skal du gjøre da når du har 377 år gamle fordommer mot deg, og ikke engang finnes på topp 100 over de mest attraktive arbeidsplassene? Årets gullvinner fant oppskriften gjennom intervjuer med egne ansatte og potensielle målgrupper. 

Juryen lot seg sjarmere av en sterk kreativ idé og god gjennomføring.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS